به گفته این مقام مسئول پست بابت هر کارت سوخت 24هزار و 800تومان از سامانه هوشمند سوخت درخواست می کند در حالی که قرارداد قبلی به ازای هر مرسوله 18 هزار تومان بوده است و براساس مجوزهای قانونی تا سقف 30 درصد می توانیم به قرارداد قبلی مان اضافه کنیم ولی پست درخواست افزایش 38 درصدی هزینه را داشته است...
به نظر می رسد به خاطر 8 درصد تفاوت میان درخواست پست و مجوزهای قانونی سامانه هوشمند سوخت ؛ الان جمع کثیری از کسانی که نیازمند صدور کارت سوخت هستند باید به جای تحویل کارت سوخت درب منزلشان به باجه های معطله پست مراجعه کنند ؛ این در حالی است که به دلیل کثرت مراجعات مردم به ویژه در کلانشهرهایی مثل تهران به باجه های معطله پست ، گاهی شاهد شکل گیری صفهای طولانی و سرگردانی مردم برای دریافت کارت سوختشان هستیم. نکته ی قابل توجه دیگر نحوه برخورد کارکنان باجه های معطله با مراجعه کنندگان است ، به طوری که برای دریافت کارت سوخت حداقل ارایه ی اصل دو مدرک کارت شناسایی معتبر مثل کارت ملی و کارت وسیله نقلیه الزامی است و اگر فردی یکی از این دو مدرک را داشته باشد و بخواهد برای دیگری تصویرش را ارایه کند با پاسخ منفی کارکنان باجه های معطله مواجه می شود، این درحالی است که گاهی دارنده وسیله نقلیه به دلیل استقرار در شهری دیگر ممکن است نتواند اصل کارت شناسایی را به باجه ی معطله برساند و ناگزیر از ارایه تصویر کارت شناسایی خود باشد که دراین صورت باجه معطله علاوه بر دریافت کارت شناسایی فردی که مراجعه کرده است ، اصل کارت شناسایی دارنده اصلی وسیله ی نقلیه را نیز مطالبه می کندو... در هر حال درچنین شرایطی این مردم و مراجعه کنندگان به پست هستند که قربانی دعوای میان سامانه هوشمند سوخت و شرکت پست شده اند و گاهی باید با ایستادن در صفهای طولانی و درگیری لفظی با کارمندان خدوم باجه های معطله هزینه این ناهماهنگی را بدهند.