رهبر انقلاب: بدون خبرنگار لحظه ها ماندگار نمی شود
خبر حرفه ای
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بانک بیمه بورس
  • تولید و تجارت
  • راه و مسکن
  • اجتماعی
  • سیاست و جهان
  • ایثار و شهادت
  • قرآن و عترت
  • فرهنگ و هنر
  • گردشگری
  • ورزشی
  • ارتباط با ما
  • درباره ما
صفحه نخستاخبار۵۴ هزار نفر کشته تصادفات تنها در ۳ سال

۵۴ هزار نفر کشته تصادفات تنها در ۳ سال

۵۴ هزار نفر کشته تصادفات تنها در ۳ سال

خبر حرفه ای/ بر اثر حوادث رانندگی سالیانه هزاران نفر از شهروندان ایرانی جان خود را در جاده‌های کشور از دست می دهند. اگر نگاهی به آمار قربانبان حوادث رانندگی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیندازیم، متوجه خواهیم شد که تنها در مدت زمان ۳ سال بیش از ۵۴ هزار نفر در سوانح رانندگی جان باخته‌اند.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش پزشک قانونی، تلفات حوادث رانندگی در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر و در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰ هزار و ۴۵ نفر بوده است. در ۹ ماهه سال جاری، تعداد نفرات جان باخته بر اثر تصادفات ۱۴ هزار و ۹۴۵ نفر اعلام شده که این آمار ۹ ماهه سال جاری، نزدیکی می‌کند با آمار تلفات حوادث رانندگی یک سال تمام در سال ۱۳۹۵ که ۱۵هزار و ۹۳۲ نفر بر اثر تصادفات کشته شده اند.

تلفاتی که در جاده‌ها به دلایل مختلف از جمله کیفیت نامطلوب خودروها، فرسودگی و قدیمی بودن آنها، جاده‌ها و دیگر عوامل که به آن در ادامه خواهیم پرداخت، نزدیکی می‌کند با تعداد نفراتی که در حوادث طبیعی زلزله جان خودشان را از دست دادند. در زلزله بم سال ۱۳۸۲ حدود ۳۴ هزار نفر، زلزله رودبار و منجیل در سال ۱۳۶۹، حدود ۳۵ هزار نفر و زلزله طبس در سال ۱۳۵۷ حدود ۲۰ هزار نفر کشته به همراه داشت.

آمار تصادفات در حالی با قربانیان زلزله‌های مرگبار در کشور برابری می‌کند که زلزله به عنوان بلای طبیعی قابل پیشگیری نیست. هر چند می‌توان خسارت آن را کاهش داد؛ اما تصادفات و سوانح جاده‌ای با آموزش و اقدامات کنترلی و حتی قضایی قابل پیشگیری است. به عبارتی نمی‌توان جلوی حوادث طبیعی را گرفت، اما برای حوادث رانندگی می‌شود تدابیر پیشگیرانه و موثر را در نظر گرفت تا این آمار وحشتناک را کاهشی کرد. مطابق با آمار سال ۱۴۰۲، ایران هر سال به اندازه تلفات جانی زلزله طبس و هر ۱.۵ سال به اندازه زلزله‌های بم یا رودبار و منجیل در تصادفات رانندگی کشته می‌دهد. هر کس که به جان‌های از دست رفته و خانواده‌های داغدار آنان بیاندیشد حتما تایید می‌کند که این عدد به خودیِ خود بسیار زیاد است و باید برای جلوگیری از مرگ تک‌تکِ آنان برنامه ریخت و تلاش کرد.

آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در سال ۱۴۰۲

همان طور که گفته شد، در سال ۱۴۰۲، بیش از ۲۰ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. از این آمار ترسناک، ۱۵ هزار و ۸۵۴ نفر مرد و ۴ هزار و ۱۹۱ نفر زن بودند. در این سال ۳۹۱ هزار و ۶۹ نفر نیز در تصادفات مصدوم شدند و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند. تعداد مصدومان تصادفات سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به سال قبل از آن (۱۴۰۱)،  ۵.۹ درصد بیشتر بود. 

طبق بررسی آمارهای مربوط به حوادث رانندگی در دهه ۹۰، تعداد کشته‌های تصادفات از سال ۱۳۹۱، به کمتر از ۲۰ هزار نفر و در برخی موارد به ۱۵ هزار کشته در سال رسیده بود. اما متاسفانه در سال۱۴۰۲ با ثبت ۲۰ هزار و ۴۵ کشته در حوادث رانندگی، پس از گذشت ۱۱ سال آمار تلفات تصادفات، مجدد از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرد. این درحالی است که از سال ۱۳۹۱ تا پایان ۱۴۰۱ آمار کشته‌های تصادفات همواره کمتر از ۲۰ هزار نفر بود.

در این سال ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر در محورهای برون شهری، ۴ هزار و ۹۳۰ نفر در مسیرهای درون شهری، یک‌هزار و ۱۲۰ نفر در مسیرهای روستایی و مابقی کشته‌ها نیز در سایر مسیرها جان خود را از دست داده‌اند. در سال ۱۴۰۲، بیشترین آمار تلفات تصادفات به ترتیب در استان های فارس با یک‌هزار و ۶۱۴ مورد فوتی، تهران با یک‌هزار و ۴۴۹ مورد فوتی و سیستان و بلوچستان با یک‌هزار و ۴۳۶ مورد فوتی بود. کمترین آمار تلفات نیز در استان های ایلام با ۱۷۳ مورد فوتی، کهگیلویه و بویراحمد با ۲۲۴ مورد فوتی و اردبیل با ۲۴۳ مورد فوتی ثبت شده است.

 

حدود ۲۰ هزار نفر، تلفات سالیانه سوانح رانندگی در ایران

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا، در آبان سال جاری به مناسبت روز جهانی یادواره قربانیان حوادث رانندگی گفت: سالانه حدود ۲۰ هزار نفر در سوانح رانندگی در ایران جان خود را از دست می‌دهند. بالغ بر ۳۹۱ هزار نفر دیگر نیز دچار مصدومیت‌های شدید می‌شوند. این آمار نه تنها از نظر انسانی فاجعه‌بار است، بلکه از لحاظ اقتصادی و اجتماعی نیز آثار جبران‌ناپذیری به همراه دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که عوامل متعددی از جمله تخلفات رانندگی، وضعیت نامناسب جاده‌ها، نقص فنی خودروها و حتی شرایط اجتماعی و اقتصادی می‌توانند در بروز این حوادث نقش داشته باشند.

سردار حسینی اظهار داشت که در کنار اقدامات پلیس که بخش عمده‌ای از مسئولیت نظارت و اجرای قوانین رانندگی را بر عهده دارد، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف نیز باید در این راستا گام‌های اساسی بردارند. وزارت کشور و شهرداری‌ها می‌توانند با اصلاح و بهبود زیرساخت‌های شهری و جاده‌ای، به ویژه در نقاط پرحادثه، به کاهش تصادفات کمک کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد که در هر شبانه روز ۲ میلیون و ۱۰۰ تردد در جاده‌های کشور اتفاق میوفتد که با توجه به این میزان ترددهای بسیار، نیازمند تغییر رویکرد برای نظارت بر ترافیک جاده‌ها هستیم و حدود ۷۰ درصد جانباختگان تصادف، ناشی از تصادفات جاده‌های کشور است.

وی با تأکید بر اهمیت ایمنی خودروها در کاهش تلفات جاده‌ای، گفت: یکی از انتظارات ما، استحکام بدنه خودروهاست. استحکام بدنه خودروها باید بالا برود. نبود استحکام کافی در بدنه خودروهای داخلی، نه تنها ایمنی سرنشینان را به خطر می‌اندازد، بلکه در هنگام وقوع تصادفات، پیامدهای جبران‌ناپذیری به همراه دارد. بسیاری از تصادفاتی که می‌توانستند با خسارات کمتر خاتمه یابند، به دلیل ضعف در ایمنی خودروها، به حوادث تلخ و جان‌ باختن سرنشینان منجر شده‌اند. بارها از خودروسازان خواسته‌ایم تا با بهبود استانداردهای ایمنی و استحکام خودروها، در راستای حفظ جان مردم گام بردارند؛ اما متأسفانه شاهد اقدام مؤثری در این زمینه نبوده‌ایم.   

رئیس پلیس راهور فراجا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راه، در دی ماه سال جاری نیز بیان کرده بود که به دلیل محدودیت‌هایی که برای واردات خودرو قائل شدند امروز شاهد این هستیم که خودروهای با کیفیت و مناسب وارد نمی‌شوند. این قید و بندهای اضافی را برای واردات برداریم تا خودروهای خوب و با کیفیت وارد شوند. اینطور نباشد خودروهایی که استانداردهای پایینی دارند فقط وارد ایران شود. پیگیری برای برطرف کردن الباقی نقاط حادثه خیز که ۴۰۰۰ مورد در سطح جاده‌های ایران است هم از کارهای مهم رئیس پلیس راه است. موضوع نقاط حادثه خیز در جاده‌ها جزو مطالبات جدی ماست و اگر کارشناسان تصادف تشخیص دهند ایراد در راه، در آن سانحه اثر گذاشته، سهم تقصیر برای آن دستگاه در نظر گرفته می‌شود. 

اصلاح قوانین مهم‌تر از افزایش نرخ جریمه‌ها 

سردار حسینی همچنین در خصوص تغییرات در نرخ جریمه‌ها و تأثیر آن بر کاهش تصادفات نیز اظهار کرد: با وجود افزایش نرخ جریمه‌ها، هیچ تغییر محسوس و قابل توجهی در کاهش تصادفات مشاهده نکرده‌ایم. این امر نشان می‌دهد که صرفاً تغییرات در نرخ جریمه‌ها به تنهایی نمی‌تواند باعث کاهش حوادث ترافیکی شود و برای این منظور باید مجموعه‌ای از اقدامات فرهنگی، آموزشی، نظارتی و زیرساختی به طور همزمان به کار گرفته شود. برای بهبود وضعیت ترافیک و کاهش تلفات انسانی و مالی، باید همه توان کشور در جهت انجام اقدامات عملی و پایدار در این حوزه متمرکز شود.

این مقام انتظامی ضمن ارایه راهکارهایی از جمله ارتقای ایمنی خودرو، اقدامات فرهنگی و آموزشی، توجه ویژه به ایمنی راه افزوده بود که ما از وزارت صمت و سازمان استاندارد انتظار داریم که به منظور کاهش تلفات، اقدامات جدی در راستای ارتقای ایمنی خودروها انجام دهند. تغییر نگرش و رفتار رانندگان از طریق برنامه‌های آموزشی و تبلیغاتی باید در اولویت قرار گیرد. تنها در صورتی که فرهنگ رعایت قوانین در جامعه نهادینه شود، می‌توان امیدوار به کاهش حوادث رانندگی بود. بهسازی و ارتقای کیفیت جاده‌ها، به ویژه در مناطق کوهستانی و پرتردد، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. این امر نیازمند تخصیص بودجه‌های مناسب و هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی است. برخورد با کوتاهی‌ها و ترک فعل‌هایی که منجر به حوادث رانندگی و از دست رفتن جان انسان‌ها می‌شود، امری ضروری است و اگر در این زمینه سازمان‌های نظارتی به وظایف خود به طور دقیق عمل کنند، می‌توان از بسیاری از بحران‌ها پیشگیری کرد.

از جمله  پیشنهادات سردار حسینی برای دستگاه‌های مختلف، اصلاح زیرساخت‌های شهری و راهنمایی رانندگی، تقویت زیرساخت‌های پزشکی و اورژانس جاده‌ای، ارتقای کیفیت جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز، نظارت بر تولید خودروهای ایمن، ایجاد برنامه‌های ملی و بلندمدت برای کاهش تلفات رانندگی، راه‌اندازی کمپین‌های ملی آگاهی‌بخشی و ضرورت هم‌افزایی برای کاهش تصادفات است.

ایام عید نوروز، پر تردد ترین ایام در طول سال در جاده‌های کشور است. آمارهایی که از تعداد تصادفات و شمار قربانیان حوادث رانندگی منتشر می‌شود نگران کننده است. در این ایام چندین دستگاه از جمله پلیس، راهداری، هلال احمر، اورژانس و ... از نظارت پلیس راهور تا آمادگی عوامل امدادی، همگی بسیج می‌شوند تا با اجرای طرح نوروزی تمام اقدامات و امکانات خود را برای کاهش حوادث انجام بدهند. اما همچنان هر ساله شاهد آمار قابل توجهی از جانباختگان حوادث تصادفات هستیم. این آمار بسیار نگران کننده است. تصادفات علاوه بر گرفتن جان افراد که کانون گرم خانواده‌ای را سرد و بی‌روح می‌کند،  بسیاری از شهروندان را برای همیشه با آسیب‌های جسمی جبران ناپذیر زمین گیر می‌کند و همچنین خسارات مالی بسیاری را برای شهروندان و کشور به همراه دارد.

ایامی که افراد برای شادی و تفریح به دل جاده‌ها می‌زنند، این حوادث، کام افراد و خانواده آنها را تلخ می‌کند. علاوه بر رعایت نکات ایمنی و راهنمایی و رانندگی رانندگان، مسئولین نیز باید برای ضعف‌های موجود در جاده‌ها (نصب علائم راهنمایی و رانندگی در مناطق پرخطر، بهبود روشنایی معابر و اصلاح تابلوها و علائم هشداردهنده و... )، ارتقای کیفیت خودروهای داخلی و وارد کردن خودروهای با کیفیت و دیگر اقدامات ضروری و مهم در کاهش این حوادث اقدامات جدی انجام دهند. در بسیاری از صحبت های مسئولین در این خصوص، باید از حرف به عمل گام برداشته شود تا ضررهای جانی، مادی و معنوی کاهش پیدا کند.

بر اساس آماری که سازمان پزشکی قانونی در اختیار ایسنا قرار داده است، در ۱۰ سال اخیر، یعنی از سال ۱۳۹۳ تا سال۱۴۰۲، تعداد کشته شدگان تصادف در تعطیلات نوروزی، به ترتیب ۱۰۸۴، ۹۶۸، ۹۶۴، ۸۷۴، ۱۰۳۴، ۹۱۴، ۵۳۴، ۱۰۸۰، ۱۱۴۶ و ۱۲۱۷ نفر بوده است. در مجموع در این ۱۰ سال، ۹ هزار و ۸۱۵ نفر در ایام نوروز بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

نوروز سال ۱۴۰۱ را هم می‌توان پس از سال ۱۴۰۲ دومین نوروز دارای بیشترین تعداد جانباخته حوادث رانندگی در ۱۰ سال اخیر دانست. در سال ۱۴۰۱ همانطور که گفته شد، ۱۱۴۶ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند. این سال افزایش ۱۱ درصدی نسبت به نوروز ۱۴۰۰ داشته است. سال ۱۴۰۲ هم با ۱۲۱۷ کشته از دوسال پیش، پیشی گرفته بود.

در عید نوروز ۱۴۰۳، آمار اولیه تصادفات از سوی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۴ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۸۱۳ کشته و ۲۱ هزار و ۴۴۱ نفر مصدوم اعلام شد. در طول اجرای این طرح حدود ۱۰۰ هزار تصادف رانندگی رخ داده بود که از بین این ۱۰۰ هزار تصادف، ۶۶۷ مورد تصادفاتی بود که منجر به فوت شد. 

معاون عملیات پلیس راهور فراجا چهار عامل، عدم توجه به جلو، عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه، سبقت غیرمجاز و تغییر مسیر ناگهانی را علت ۷۸ درصد تصادفات نوروز ۱۴۰۳ دانست. بین ساعت چهار بعدازظهر تا هشت شب،  ۲۸ درصد تصادفات در نوروز سال جاری رخ داده است و در مجموع شامل یک سوم تصادفات می‌شود.

 

چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید

وزیر بهداشت نیز در نشستی با بیان این که یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور، پیشگیری از حوادث ناگوار و غیرقابل جبران است، گفته بود که ما باید با دیدگاهی نو، راهکارهای مؤثرتری برای حفظ سلامت جامعه اتخاذ کنیم. روند کاهش جمعیت جوان کشور، مسئله‌ای جدی و قابل تأمل است. در شرایطی که سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای برای حمایت از جوانی جمعیت و درمان زوج‌های نابارور صورت می‌گیرد، متأسفانه سالانه با از دست دادن هزاران جوان در حوادث مختلف مواجه هستیم. به عنوان نمونه، میزان تولدهای سالانه ما به ۲۰۰۰ مورد می‌رسد، اما هم‌زمان، تنها در یک سال، ۲۰هزار جوان را از دست می‌دهیم. این آمار نشان‌دهنده ضرورت بازنگری در رویکردها و سیاست‌های کلان سلامت و ایمنی جامعه است.  

یکی از دغدغه‌ها در حوادث جاده‌ای، ایمنی خودروهاست. مسئولین و کارشناسان بسیاری در این خصوص بارها گفته‌اند و اما هنوز تغییر قابل توجه‌ای دیده نشده است. ظفرقندی وزیر بهداشت در صحبت‌های اخیر خود در مجمع خیّرین امدادگران عاشورا نیز به ناایمن بودن خودروها اشاره کرده و بیان کرده بود که نقش فرهنگ رانندگی و آموزش‌های مرتبط با ایمنی جاده‌ای غیرقابل انکار است که باید در این خصوص فعالیت‌های بیشتر و مؤثرتری صورت بگیرد. 

 

نگرانی از افزایش دوباره آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای؛ تمام ارگان‌ها وارد عمل شوند

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی صادق نیت در سومین نشست پویش «زندگی تصادفی نیست» در ستاد مرکزی وزارت بهداشت با ابراز تاسف از اینکه در ۲ الی ۳ سال اخیر، روند نزولی کاهش تصادفات و مرگ‌ومیرها معکوس شده است و دوباره شاهد افزایش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای هستیم، گفته است که این تغییر روند به هیچ عنوان قابل قبول نیست. لازم است که تمام ارگان‌ها و نهادها با تمام توان خود وارد عمل شوند. اینکه طبق آمارها، جرح و نقص عضو ناشی از تصادفات به بیش از صدها هزار نفر رسیده، جای نگرانی است. این وضعیت نه تنها برای نظام سلامت غیرقابل تحمل است، بلکه نیاز به توجه ویژه و فوری از سوی تمامی مسئولین دارد.

شاهین مظفری معاون آموزش مدیریت بحران شهر تهران نیز در خصوص اقدامات و پیشگیری‌ها برای ایام عید بیان کرده بود: با توجه به بارش باران و امکان سیل، سعی می‌کنیم در این خصوص تمرکز کنیم و آموزش‌ها را گسترش بدهیم. 

به گزارش ایسنا، نتایج بررسی‌های انجام‌ شده در خصوص حوادث رانندگی در سال‌های اخیر نشان‌دهنده روند نگران‌کننده‌ای از افزایش تصادفات و تلفات جانی و مالی در جاده‌ها می‌باشد. این وضعیت نیازمند توجه جدی و اتخاذ تدابیر مؤثر در زمینه‌های مختلف از جمله بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای، آموزش رانندگان و اجرای قوانین و مقررات ترافیکی است. ضرورت دارد که برنامه‌های پیشگیرانه همچون ارتقاء فرهنگ رانندگی، استفاده از فناوری‌های جدید در خودروها و تقویت ابزارهای نظارتی پلیسی به‌طور مستمر در دستورکار قرار گیرد. با همکاری تمامی نهادهای مرتبط و مسئول، می‌توان امیدوار بود که در آینده شاهد کاهش چشمگیر حوادث رانندگی و ارتقاء ایمنی جاده‌ها باشیم. نوروز ۱۴۰۴ یک ماه و خورده‌ای دیگر فرا می رسد. امید داریم امسال، با به کارگیری تمام توان دستگاهای مربوطه و همراهی مردم، میزان خسارات و تلفات حوادث رانندگی به حداقل ممکن برسد.

۵۴ هزار نفر کشته تصادفات تنها در ۳ سال.
کد : 1096
گروه : اجتماعی
تاریخ : 4 ماه پیش
پرینت
کپی لینک کوتاه

برچسب ها

کشته
تصادفات
خبر حرفه ای

دیدگاه

یادداشت

  • مسئولیت اتلاف 50 میلیارد دلاری منابع انرژی با کیست؟

    مسئولیت اتلاف 50 میلیارد دلاری منابع انرژی با کیست؟

    حسین بردبار یزدی
  • رشد 13 درصدی معدن؛ چگونه؟

    رشد 13 درصدی معدن؛ چگونه؟

    محمد آقاجانلو
  • صفیر بیدار باش

    صفیر بیدار باش

    پویا جبل عاملی
  • من نهنگم و عمانم آرزوست

    من نهنگم و عمانم آرزوست

    احمد میدری

تازه ها

  • ملت ایران در مقابل جنگ تحمیلی محکم می ایستد و تسلیم نمیشود

  • بخشودگی جرائم دیرکرد تسهیلات معوق خرد بانکی

  • کاهش ۴۰ درصدی مدت زمان انتظار در صف های پمپ بنزین ها

  • تجاوز اسرائیل خطری جدی برای امنیت انرژی جهان است

  • پوشش خطر جنگ در بیمه‌های عمر، آتش‌سوزی و بدنه خودرو

  • قطع عرضه سوخت به هیچ وجه اتفاق نمی‌افتد

  • تمهیدات ویژه برای تامین پایدار کالاهای اساسی در استان های مسافرپذیر

  • اطلاعیه آبفا درباره حمله تروریستی به خطوط لوله شمال تهران

  • رای اعتماد مجلس به مدنی زاده برای وزارت اقتصاد

  • جلسه بر خط مدیران وزارت رفاه برای ارایه خدمات غیر حضوری در شرایط ویژه

  • روند سوخت رسانی بدون مشکل ادامه دارد

  • آغاز پیش فروش قطارهای مسافری تیرماه از دوشنبه

  • رژیم صهیونی از اقدام خود پشیمان خواهد شد

  • رهبر انقلاب: رژیم صهیونی باید منتظر مجازاتی سخت باشد

  • سوخت‌رسانی به پمپ بنزین‌ها بدون وقفه ادامه دارد

  • سهم اوراق خصوصی، تولیدی و مشابه باید به ۵۰ درصد برسد

  • مگر می‌توانند ایران را تحریم کنند؟

  • پاسخ ایران به قطعنامه سیاسی آژانس؛ دستور راه‌اندازی مرکز جدید غنی‌سازی

  • تشریفات گمركی در بندر شهید رجایی بدون وقفه ادامه دارد

  • گشایش کارخانه کاغذ سنگی ایلام توسط رییس جمهوری

  • شکست والیبال ایران در گام نخست لیگ ملت‌ها

  • وزارت صمت، افزایش قیمت ایران‌خودرو را رد کرد

  • تابستان داغ ایران؛ دمای ۴۸ درجه در پیش است

  • تمدید مهلت اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل و پرداخت مالیات تبصره ماده ۱۰۰

  • شناسایی هزاران هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور

  • ظرفیت پالایشگاه گاز ایلام ۱.۵ برابر افزایش می‌یابد

  • رشیدپور: جشنواره «لوتوس» دنبال جذب گردشگر نیست

  • ایران‌خودرو رسما محصولاتش را گران کرد

  • ایران در آستانه حذف از لیگ ملت‌های والیبال

  • شمار فوتی زائران ایرانی در حج به ۱۷ نفر رسید

  • تثبیت صدرنشینی ایران با پیروزی پرگل مقابل کره شمالی

  • انتقال۱۷۸۰ میلیون مترمکعب آب دریا با اجرای خطوط ۵ گانه 

  • افتتاح 16 همت پروژه‌های آب و برق ایلام توسط وزیر نیرو

  • بازگشت معافیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد کشور

  • سقف افزایش اجاره‌بها در تهران تعیین شد

  • واکنش حجت‌الاسلام صدیقی به بازداشت دو تن از بستگانش

  • هزینه خون در ایران پایین‌تر از میانگین جهانی

  • پیروزی ایتالیا در آخرین حضور اسپالتی

  • برگزاری دور ششم مذاکرات ایران و آمریکا، یکشنبه هفته آتی در عمان

  • جایگاه جهانی ششم ایران در شدت مصرف انرژی

  • تنها ۱۰ درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج در صف هستند

  • قیمتهای جدید خودرو بزودی به خودروسازان ابلاغ می شود

  • آمار قابل تامل از تعداد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

  • هما علیه تحریم؛ ناوگان فعال به ۱۷ فروند رسید

  • مصرف بیش از ۸۰۱ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات خرداد

  • رئیسی: دکه‌های مطبوعاتی مجوز فروش سیگار را ندارند

  • جام در دستان رونالدو آرام گرفت

  • رونمایی از بازار دوم مرکز مبادله ارز و طلا طی هفته جاری

  • تمام ادارات باید۲۰ درصد برق خود را از خورشید تامین کنند

  • نمایشگاه بورس، بانک و بیمه آغاز به کار کرد

  • تاریخ‌سازی در ژیمناستیک؛ الفتی قهرمان آسیا شد

  • نامه معرفی وزیر پیشنهادی اقتصاد در مجلس اعلام وصول شد

  • مبینی: نمی‌دانستم اولین بانوی طلایی ایران در آسیا هستم

  • ورود ایران به فاز سالمندی از سال ۱۴۲۰

  • وزیر راه: نرخ بلیت‌ پروازهای اربعین به زودی اعلام می‌شود

  • مصرف برخی کالاهای اساسی در ایران 2 برابر متوسط جهانی است

  • اعلام حمایت قاطع ایران از عضویت کامل فلسطین در سازمان بین‌المللی کار

  • پرداخت 128 همت تسهیلات بانک مسکن به واحدهای نهضت ملی

  • پشت‌پرده کمبود روغن خوراکی در بازار

  • جزئیات برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد برای بازار سرمایه

  • چالش های سه گانه بخش معدن

  • اعتبار کارت‌های هوشمند ملی تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شد

  • دستور وزیر کشور برای بررسی وضعیت حمل و نقل عمومی غیررسمی و اینترنتی

  • زنگ خطر امنیت غذایی کشور به دلیل تغییر اقلیم

  • شروع کم فروغ آنچلوتی در برزیل و برد تشریفاتی آرژانتین در آمریکای جنوبی

  • اسپانیا در شب جنون فوتبال به فینال رسید!

  • سرمایه‌گذاری جهانی ۳.۳ تریلیون دلاری در انرژی

  • حمایت ایلان ماسک از استیضاح ترامپ

  • اولین شکست تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی

  • بورس کالا: سامانه معاملات برخط خودرو راه‌اندازی می‌شود

  • پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری روسیه در گاز ایران

  • رشد تقاضای برق و ناترازی ۱۳ هزار مگاواتی

  • ترامپ ورود اتباع ۱۲ کشور از جمله ایران را به آمریکا ممنوع کرد

  • ایران بدون ستاره‌ها مقابل قطر؛ محک جدی برای صدرنشین گروه

  • افزایش موارد ابتلا به ویروس مرس در عربستان؛ هشدار به زائران حج

  • بررسی عوامل اصلی تعطیلی واحد‌های صنعتی

  • زنان ایرانی ۱۱ درصد بیشتر سیگاری شدند!

  • قیمت دام زنده عید سعید قربان اعلام شد

  • تورم خوراکی‌ها اعلام شد

  • احتمال برگزاری دور ششم مذاکرات ایران و آمریکا

آرشیو اخبار

پر بازدیدترین

  • هفته
  • ماه
  • سال
  • بخشودگی جرائم دیرکرد تسهیلات معوق خرد بانکی

  • ملت ایران در مقابل جنگ تحمیلی محکم می ایستد و تسلیم نمیشود

  • تجاوز اسرائیل خطری جدی برای امنیت انرژی جهان است

  • کاهش ۴۰ درصدی مدت زمان انتظار در صف های پمپ بنزین ها

  • مسئولیت اتلاف 50 میلیارد دلاری منابع انرژی با کیست؟

  • روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران حائز رتبه برتر شد

  • من نهنگم و عمانم آرزوست

  • اعتصابات و توقف حمل گندم

  • صرفه‌جویی ۸۸۲ میلیون دلاری از بومی سازی تجهیزات بخش معدن

  • رشد 13 درصدی معدن؛ چگونه؟

  • صفیر بیدار باش

  • استخراج رمزارز در مراکز مجاز محدود شد

  • حساسیت مردم نسبت به حفظ منابع طبیعی افزایش یافته است

  • گشایش کارخانه کاغذ سنگی ایلام توسط رییس جمهوری

  • نگاهی مقایسه ای بین آمارهای صنعت برق در قبل و بعد از انقلاب

  • آیا با این روش آبخیزداری، به اهدافی که مدنظر است، دست خواهیم یافت ؟

  • چهارمین همایش تکریم جانبازان شیمیایی در قم برگزار شد

  • کمیسیون های تخصصی بنیاد امید ایرانیان و راهی که پیش رو داریم

  • فاجعه جعل بلیت قطار!

  • پیکر حاج علا میرمحمد صادقی در صحن آزادی حرم رضوی آرام گرفت

  • جای خالی پویش «نه به قیمت دلار »

  • عبرتهای مهیب ترین آتش سوزی تاریخ آمریکا

  • ایمنی ناوبری هوایی در گرو جهاد متخصصان الکترونیک هواپیمایی

  • واردات میلیاردی بنزین ناشی از کاهش تولید سی ان جی است

انرژی

  • کاهش ۴۰ درصدی مدت زمان انتظار در صف های پمپ بنزین ها

    کاهش ۴۰ درصدی مدت زمان انتظار در صف های پمپ بنزین ها

  • تجاوز اسرائیل خطری جدی برای امنیت انرژی جهان است

    تجاوز اسرائیل خطری جدی برای امنیت انرژی جهان است

  • قطع عرضه سوخت به هیچ وجه اتفاق نمی‌افتد

    قطع عرضه سوخت به هیچ وجه اتفاق نمی‌افتد

بانک، بیمه، بورس

  • بخشودگی جرائم دیرکرد تسهیلات معوق خرد بانکی

    بخشودگی جرائم دیرکرد تسهیلات معوق خرد بانکی

  • پوشش خطر جنگ در بیمه‌های عمر، آتش‌سوزی و بدنه خودرو

    پوشش خطر جنگ در بیمه‌های عمر، آتش‌سوزی و بدنه خودرو

  • سهم اوراق خصوصی، تولیدی و مشابه باید به ۵۰ درصد برسد

    سهم اوراق خصوصی، تولیدی و مشابه باید به ۵۰ درصد برسد

تولید و تجارت

  • تمهیدات ویژه برای تامین پایدار کالاهای اساسی در استان های مسافرپذیر

    تمهیدات ویژه برای تامین پایدار کالاهای اساسی در استان های مسافرپذیر

  • گشایش کارخانه کاغذ سنگی ایلام توسط رییس جمهوری

    گشایش کارخانه کاغذ سنگی ایلام توسط رییس جمهوری

  • وزارت صمت، افزایش قیمت ایران‌خودرو را رد کرد

    وزارت صمت، افزایش قیمت ایران‌خودرو را رد کرد

راه و مسکن

  • آغاز پیش فروش قطارهای مسافری تیرماه از دوشنبه

    آغاز پیش فروش قطارهای مسافری تیرماه از دوشنبه

  • تابستان داغ ایران؛ دمای ۴۸ درجه در پیش است

    تابستان داغ ایران؛ دمای ۴۸ درجه در پیش است

  •  شناسایی هزاران هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور

    شناسایی هزاران هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور

کار و رفاه

  • جلسه بر خط مدیران وزارت رفاه برای ارایه خدمات غیر حضوری در شرایط ویژه

    جلسه بر خط مدیران وزارت رفاه برای ارایه خدمات غیر حضوری در شرایط ویژه

  • شمار فوتی زائران ایرانی در حج به ۱۷ نفر رسید

    شمار فوتی زائران ایرانی در حج به ۱۷ نفر رسید

  • واکنش حجت‌الاسلام صدیقی به بازداشت دو تن از بستگانش

    واکنش حجت‌الاسلام صدیقی به بازداشت دو تن از بستگانش

ایثار و شهادت

  • پیام مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت سالروز فتح خرمشهر

    پیام مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت سالروز فتح خرمشهر

  • امضای تفاهم‌نامه تشکل‌های شاهد و ایثارگر، موسسه شهید علیرضا افشار، و دانشگاه خوارزمی

    امضای تفاهم‌نامه تشکل‌های شاهد و ایثارگر، موسسه شهید علیرضا افشار، و دانشگاه خوارزمی

  • عزیمت قالیباف و عراقچی به لبنان برای تشییع سید مقاومت

    عزیمت قالیباف و عراقچی به لبنان برای تشییع سید مقاومت

  • اخبار
  • نقشه سایت
  • آر اس اس
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبر حرفه ای می باشد.