خبر حرفه‌ای
خبر حرفه‌ای
پنجشنبه، ۲۶ تیر ۱۴۰۴
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بانک بیمه بورس
  • تولید و تجارت
  • راه و مسکن
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • ورزش
  • سیاست و جهان
  • اجتماعی
  • فرهنگ، هنر، ایثار
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • همه اخبار
  • خانه
  • اقتصاد کلان
  • انرژی
  • بانک بیمه بورس
  • تولید و تجارت
  • راه و مسکن
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • ورزش
  • سیاست و جهان
  • اجتماعی
  • فرهنگ، هنر، ایثار
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • همه اخبار
تیتر سهراه و مسکن

اتصال راه آهن چین به ترکیه در خارج از ایران

خبر حرفه ای/وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد که دو قطار باری از چین به مقصد ترکیه حرکت کردند و اولین ارسال ریلی مستقیم تحت سرویس منظم جدید که شهرهای چونگ‌کینگ و چنگدو را از طریق کریدور میانی...

کد خبر :3604 تیر 26, 1404 2 دقیقه بخوانید

خبر حرفه ای/وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد که دو قطار باری از چین به مقصد ترکیه حرکت کردند و اولین ارسال ریلی مستقیم تحت سرویس منظم جدید که شهرهای چونگ‌کینگ و چنگدو را از طریق کریدور میانی به اروپا متصل می‌کند را افتتاح کردند؛ مسیری که در کمال تعجب از ایران نمی‌گذرد.

 

به گزارش خبر حرفه ای از ایسنا، عبدالقادر اورالوغلو، وزیر حمل و نقل ترکیه گفت: راه‌اندازی این مسیر، نشان‌دهنده «عصر جدیدی» در زنجیره لجستیک شرق-غرب است.

 

به گفته این مقام ترکیه ای، این قطارها که هر کدام ۲۰۰۰ تن بار حمل می‌کنند، تاکنون حدود ۳۵۰۰ کیلومتر را در داخل چین طی کرده و از قزاقستان عبور کرده‌اند. این مسیر از طریق آسیای میانه و دریای خزر ادامه خواهد یافت و قبل از رسیدن به مقاصد اروپایی وارد ترکیه می‌شود.

 

اورالوغلو گفت: توافق‌نامه‌ای که این سرویس را امکان‌پذیر کرد، در جریان برگزاری مجمع جهانی کریدورهای حمل و نقل در استانبول میان شرکت ترکیه‌ای پاسیفیک اوراسیا و راه‌آهن دولتی چین امضا شد و نقش ترکیه را در شبکه لجستیک اروپا-آسیا تقویت خواهد کرد.

 

وی بیان کرد که ترکیه در ۲۳ سال گذشته، نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار در زیرساخت‌های حمل و نقل و ارتباطات سرمایه‌گذاری کرده است. شبکه راه‌آهن این کشور ۳۰۰۰ کیلومتر گسترش یافته و به ۱۳ هزار و ۹۱۹ کیلومتر از جمله ۲۲۵۱ کیلومتر راه‌آهن پرسرعت رسیده است.

 

وزیر حمل و نقل ترکیه خاطرنشان کرد: هدف ما ارائه جریان لجستیکی بی‌وقفه بین اروپا و چین با هدف ۱۰۰۰ قطار در سال است که این فرآیند نه فقط لجستیک کشور ما را تقویت می‌کند، بلکه نقش ما را به عنوان قطب ژئواستراتژیک امنیتی با مسیرهای جایگزین در تجارت منطقه‌ای و جهانی و انعطاف‌پذیری، حتی در مواقع بحران نیز ارتقا می‌دهد.

 

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، اورالوغلو گفت: کریدور میانی از طریق همکاری‌های جدید با کشورهای آسیایی و اروپایی، به ویژه چین، تحت ابتکار عمل گسترده‌تر «جاده توسعه»، به گسترش خود ادامه خواهد داد.

برچسب ها:

ترانزیت ریلیخبر حرفه ایراه آهن چین به ترکیه
تبلیغ first home ads
تبلیغ second home ads
تبلیغ third home ads

اخبار پیشنهادی

فعالیت فرودگاه‌های کشور به روال قبل بازگشت
تحقق رویای خودکفایی در تولید روغن
«مارکو باکیچ» به پرسپولیس پیوست
عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه اراک – خرم‌آباد آغاز شد 
احمد میدری:مسکن کارگری در دستور کار وزارت تعاون
راه اندازی اولین کارخانه کنستانتره تیتانیوم کشور
اتصال راه آهن چین به ترکیه در خارج از ایران
تخصیص یکهزار میلیارد ریال برای آبرسانی به شمال شرق کشور

ویدئو

خلاصه بازی چلسی 3 – پاری سن ژرمن 0

زیبایی های آبشار اول اخلمد

سوپرگل مسی و پیروزی اینترمیامی

افتتاح سد کنجانچم در استان ایلام

تاریخ سازی الفتی در آسیا؛ بالاتر از قهرمان المپیک

سکوت همتی بعد از استیضاح شکسته شد

گل شماره ۹۳۷؛ غرش رونالدو در مونیخ

گزارش تصویری

اقامتگاه شاهان اخلمد

رشیدپور: جشنواره «لوتوس» دنبال جذب گردشگر نیست

بازار دام در آستانه «عید قربان» – بجنورد

نشست خبری اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره)

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر حرفه‌ای
 

پایگاه خبری “خبرحرفه ای” رسانه ای مستقل ، اصیل و بهره مند از تجربه خبرنگاران حرفه ای و فعال و تلاشگر در فضای کنونی رسانه ای کشور است که با رعایت اصول صحت ، دقت و سرعت برای آگاهی بخشی به مخاطبان با رویکردهای اقتصادی و فرهنگی تلاش می کند.

لینک‌های پرکاربرد

  • بورس تهران
  • نرخ ارز بانک مرکزی
  • نرخ طلا و ارز بازار آزاد
  • اتحادیه طلا و جواهر تهران

دسترسی سریع

  • درباره ما
  • ارتباط با ما

شبکه‌های اجتماعی

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری خبر حرفه‌ای است. بازنشر مطالب صرفا با ذکر منبع مجاز است.